Jakie są godziny pracy kancelarii?
Biuro kancelarii czynne jest w godzinach 8.00 – 16.00 od poniedziałku do piątku. W związku
z tym, że spotkania z klientami mogą się odbywać również poza kancelarią, każdorazowo
należy umówić wizytę. pod numerem Kontakt telefoniczny lub mailowy możliwy jest przez
cały tydzień, o dowolnej godzinie (numer telefonu oraz adres e-mail w zakładce kontakt).
Jakie usługi świadczy kancelaria?
Kancelaria oferuje obsługę prawną zarówno osób fizycznych, jak i spółek. Specjalizujemy się
w prawie karnym i cywilnym, w szczególności prawie budowlanym, prawie cudzoziemców ,
prawie konsumentów oraz prawie w Internecie. Oferujemy pomoc prawną przedsiębiorcom w
bieżącej działalności gospodarczej.
Kiedy potrzebuję adwokata?
Świadomość prawna w społeczeństwie niestety wciąż jest niska. Zdecydowanie opowiadam
się za stanowiskiem „lepiej zapobiegać niż leczyć”. Podobnie należy rozpatrywać kwestię
zapotrzebowania na usługę prawną. W momencie, gdy pojawiają się sygnały o potencjalnych
problemach prawnych, warto skorzystać z porady, celem uzyskania wiedzy na temat
prawidłowej ścieżki postępowania w danej sytuacji. Obecna powszechna dostępność
informacji wcale nie oznacza ich poprawności. Należy pamiętać, że odpowiednie
przygotowanie etapu przedsądowego jest kluczowe dla jej toku sądowego i pozytywnego
rozstrzygnięcia.
Jak wygląda porada prawna?
W pierwszej kolejności, w trakcie wstępnej rozmowy telefonicznej lub w wiadomości
mailowej przed konsultacją, należy doprecyzować czego dotyczy problem prawny i na jakim
jest etapie. To pozwoli ustalić zasady współpracy oraz koszty pomocy prawnej. Na spotkanie
w siedzibie kancelarii należy wziąć ze sobą wszystkie potrzebne dokumenty w sprawie, której
ma dotyczyć porada prawna.
W ramach konsultacji prawnej uzyskane zostaną informacje do prawnych możliwości
rozwiązania problemu oraz informacja o kosztach sądowych i kosztach zastępstwa
związanych ze sprawą.
Jakie jest honorarium adwokata?
Zakres usług jaki oferujemy umożliwia przyjęcie różnych wariantów wynagrodzenia,
dostosowanego do możliwości klienta. W przypadku, gdy jesteś przedsiębiorcą i potrzebujesz
stałej obsługi, oferujemy możliwość wynagrodzenia wg stawki godzinowej i wynagrodzenia
ryczałtowego zgodnie z zapotrzebowaniem. W przypadku, gdy jesteś osobą fizyczną
zlecającą nam prowadzenie sprawy sądowej, wynagrodzenie ustalane jest indywidualnie
biorąc pod uwagę etap sprawy, stopień zawiłości sprawy i konieczny nakład pracy. Istnieje
możliwość płatności z rozłożeniem na raty.
Czego mogę oczekiwać od adwokata?
Przede wszystkim adwokat zobowiązany jest do tajemnicy zawodowej. Oznacza to, że żadna
informacja, która została ujawniona przez klienta w ramach udzielanej porady lub
prowadzonej sprawy, nie może zostać ujawniona na zewnątrz. Zawód adwokata to zawód
zaufania publicznego, co oznacza, że cechuje go najwyższy profesjonalizm wynikający z
posiadanej wiedzy oraz obowiązującego go kodeksu etyki zawodowej.
W ramach świadczonej usługi, możecie Państwo liczyć nie tylko na profesjonalną pomoc
merytoryczną, ale również na całkowitą dyskrecję, empatię i zrozumienie bez jakiejkolwiek
oceny. Po przeanalizowaniu sprawy, w tym dokumentacji, udzielona zostanie informacja co
do czasu prowadzenia sprawy, wszelkich kosztów z nią związanych, jak i przejrzysta
informacja na temat wszelkich ryzyk i zagrożeń związanych z jej prowadzeniem. Uczciwość i
rzetelność w kontakcie z klientem jest dla nas pierwszorzędną kwestią w relacji z klientem,
którą budujemy na wzajemnym zaufaniu. W trakcie prowadzonej sprawy sądowej, mogą
państwo liczyć na bieżące informowanie na temat postępów sprawy.
Czy mogę nie odebrać pisma z sądu?
Zdecydowanie nie. Pismo z sądu nadane listem poleconym i nieodebrane w terminie
awizowania może zostać uznane za doręczone i będzie miało skutki formalne.
Współpracujemy z :
Radca prawny Magdalena Maria Michaluk
Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku oraz stypendystka Wydziału
Prawa Uniwersytetu w Salzburgu, Austria. Od 2015 roku wpisana jest na listę radców
prawnych przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Białymstoku.
Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze prawnej przedsiębiorców, w tym osób
fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, jak też spółek prawa
handlowego. Prowadzi procesy takie jak połączenia, przekształcenia spółek kapitałowych,
przymusowy wykup akcji. Zajmuje się sprawami z zakresu prawa cywilnego, gospodarczego,
handlowego oraz prawa własności intelektualnej. Ukończyła Akademię Muzyczną Fryderyka
Chopina w Warszawie na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym, specjalność skrzypce.
Radca prawny dr Paulina Czemiel
Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku oraz Wydziału Zarządzania
Politechniki Białostockiej. Doktor nauk prawnych w dziedzinie prawa handlowego. Od 2019
r. wpisana na listę radców prawnych przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w
Białymstoku.
Specjalizuje się w świadczeniu pomocy prawnej klientom prowadzącym działalność
gospodarczą poprzez stałą obsługę prawną bądź indywidualne konsultacje prawne. Obsługuje
klientów z branży IT, produkcyjnej i usługowej.
Posiada doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych z zakresu prawa cywilnego,
gospodarczego, własności intelektualnej oraz sporów o unieważnienie umów kredytów
frankowych.